Monday 22 June 2015

JOM SERTAI PERTANDINGAN BULAN MEMBACA MAIS 2015 (1 JUN – 28 OGOS 2015)

SHAH ALAM 1 Jun  –  Bermula pada 1 Jun sehingga 28 Ogos ini, Perpustakaan Wakaf MAIS akan menganjurkan aktiviti dan program khas sempena Bulan Membaca MAIS 2015 yang terbuka kepada semua ahli perpustakaan wakaf MAIS. Program ini telah dirasmikan oleh Dato' Haji Bakhtiar bin Haji Hussin, Setiausaha MAIS.
Sebanyak enam jenis pertandingan yang akan dijalankan seperti Pertandingan Fotografi (Ragam Membaca), Pertandingan Review Buku, Pertandingan Silang kata dan Slogan (Saya suka membaca kerana…..), Pertandingan Pinjaman Buku Terbanyak Sepanjang Bulan Membaca dan Pertandingan Teka Jumlah Buku dan Berat Keseluruhan. Setiap penyertaan bagi kesemua pertandingan ini dikenakan bayaran sebanyak RM0.50 sahaja.
Selain itu, sepanjang bulan membaca MAIS juga turut diadakan program Le Tour De MAIS iaitu terbuka kepada pegawai MAIS yang menjadi ahli perpustakaan sahaja. Program yang diadakan pada setiap hari Isnin ini merupakan perkhidmatan troli bergerak kepada setiap bahagian di MAIS bagi menggalakkan pinjaman buku kepada setiap pegawai MAIS.
Melalui aktiviti  ini juga turut diadakan program Friendly Library Card yang mana setiap ahli yang berminat akan diberikan kad friendly ini yang mengandungi 12 kolum untuk dicop dengan smiley face sebanyak 12 kali untuk setiap buku yang dipinjam.  Ahli hanya perlu mengumpul ke semua cop tersebut dan akan diberikan hadiah setelah cop tersebut dikumpul. Program ini terbuka sepanjang tahun.
Sebarang pertanyaan dan informasi berkaitan program ini bolehlah menghubungi Encik Zharif dan Puan Shahirah di talian 03-55108631 atau bolehlah melayari laman web http://libmais.gov.my atau www.perpustakaanwakaf.blogspot.com

No comments:

Post a Comment