Monday 22 June 2015

PERPUSTAKAAN WAKAF MAIS SUMBANG BUKU KEPADA PERTUBUHAN RUMAH AMAL CAHAYA TENGKU AMPUAN RAHIMAH (RACTAR)

SUBANG USJ 28 Februari  –  Perpustakaan Wakaf MAIS telah memberi sumbangan buku kepada Pertubuhan Rumah Amal Cahaya Tengku Ampuan Rahimah (RACTAR) dalam program Khidmat Masyarakat anjuran UiTM Sarawak.
Sumbangan buku ini merupakan buku-buku yang telah diwakafkan oleh orang ramai bertujuan bagi manambah bahan bacaan yang terdapat di Perpustakaan RACTAR yang disampaikan oleh Encik Mohd Hafiz bin Abd Salam, Pengurus Perpustakaan Wakaf MAIS. Antara buku yang disumbangkan meliputi buku akademik, majalah, biografi, buku cerita kanak-kanak, dan buku sejarah untuk kegunaan bacaan oleh penghuni RACTAR yang terdiri daripada anak-anak yatim.
Sementara itu, pada majlis yang sama turut diadakan program khidmat masyarakat antara Kakitangan Perpustakaan Wakaf MAIS dan pelajar-pelajar Fakulti Pengurusan Maklumat, UiTM Sarawak bersama penghuni RACTAR.
Program yang berlangsung selama sehari ini melibatkan 27 orang pelajar termasuk dua orang pensyarah dengan melibatkan pelbagai aktiviti seperti acara sukaneka dan menyusun buku-buku sumbangan mengikut subjek di Perpustakaan RACTAR. Program ini secara tidak langsung dapat meningkatkan kemahiran berkomunikasi pegawai-pegawai Perpustakaan Wakaf MAIS disamping perkongsian ilmu pengetahuan yang baru bersama pensyarah dan pelajar-pelajar UiTM Sarawak dalam program berkenaan. 







No comments:

Post a Comment